Ideologie

Dupa 25 de ani de la schimbarea de regim, politica romaneasca nu reuseste sa ofere societatii o viziune clara despre viitor, fiind incapabila sa se desprinda de temele retrograde care au fragmentat societatea la inceputul anilor ’90.

Am aderat la NATO si am intrat in Uniunea Europeana, insa din punct de vedere politic nu reusim sa ne sincronizam marilor procese de transformare care modernizeaza continuu societatile occidentale. In timp ce peste ocean sau la Bruxelles, politica nu mai este de mult doar terenul imbacsit al intrigilor personale si parcurge deja traseul de la politici publice la guvernare integrata, la Bucuresti, politica rataceste inca bezmetic prin fumuri ezoterice care paralizeaza gandirea, furnizeaza doar accidental politici publice serioase si nici macar nu-si imagineaza conceptul de guvernare integrata in interesul public.

Societatea romaneasca s-a transformat mult in acesti 20 de ani. Dar noile generatii active ale Romaniei nu sunt reprezentate politic, iar generatiile asistate sunt mentinute intr-o stare permanenta de insecuritate sociala. Ele au nevoie de o voce politica puternica, pragmatica si progresista care sa le reprezinte.

Uniunea Nationala pentru Progresul Romaniei este o forta politica atasata valorilor nationale, deschisa aprofundarii integrarii, priceputa la administrarea eficienta a interesului public, care promoveaza democratia sociala si militeaza pentru reconstructia pe baze noi a unui stat activ puternic.

Filosofia si politicile de dreapta au esuat lamentabil. Retetele economice ultraliberale si fundamentele politice neoconservatoare s-au prabusit in cea mai grava criza economica mondiala din ultimii 80 de ani. Apelul disperat la protectia statului, al celor care decenii la rand s-au straduit sa-l distruga, demonstreaza nevoia unei noi ordini politice si economice bazate pe un echilibru progresist intre puterile corectoare ale statului si fortele cinstite ale pietei.

Nu o societate controlata de un stat atotputernic, dar nici una aruncata in haos de piete dezordonate aflate in goana dupa profituri egoiste si mincinoase. Ar fi o eroare ca esecul politicilor de dreapta sa retrezeasca din adormire conceptiile falimentare si invechite despre un stat care nationalizeaza economia. Dar ar fi o eroare si mai mare ca statul sa asiste pasiv la dezmatul coruptiei sau al pietelor nereglementate care distrug peste noapte comunitati intregi de oameni.

Noua ordine politica si economica progresista propusa pentru Romania se intemeiaza pe fundamentele sanatoase ale pietei, echilibrate de actiunea viguroasa a unui stat activ care protejeaza omul, drepturile sale si demnitatea vietii in fata abuzurilor si valului mecanic al profitului cu orice pret.

O Romanie progresista

  1. Era progresista. Dupa zeci de ani de dominatie mondiala a politicilor conservatoare si neoconservatoare, a retetelor economice liberale si ultraliberale, socul crizei economice mondiale a demonstrat falimentul dreptei, pregatind terenul pentru o era progresista.
  2. Stanga progresista. Romania nu a avut pana acum un partid progresist. Stanga romaneasca reprezentata de PSD a ramas in urma timpurilor, fiind profund conservatoare si retrograda in termeni de organizare, discurs, politici si tinte electorale. Este necesara o stanga noua, progresista, care sa puna bazele unui stat activ romanesc.
  3. Romania progresista. Uniunea Nationala pentru Progresul Romaniei propune, prin programul sau politic O Romanie Progresista, un pachet de solutii moderne, inspirate din marile tendinte globale de redefinire a filosofiei guvernarii dupa criza economica, dar adaptate realitatilor romanesti.
  4. Statul progresist. Punctul central al programului progresist romanesc este construirea unui stat activ si a unei guvernari inteligente care se rupe de chingile birocratiei pentru a se transforma dintr-un obstacol in calea implinirii personale si a initiativei private, intr-un element echilibrat de sprijin.
  5. Principiul progresist. UNPR considera ca statul activ functional si guvernarea inteligenta integrata ale Romaniei progresiste sunt posibile doar daca guvernamantul central si local isi castiga credibilitatea. Increderea in toate formele de guvernamant creste doar atunci cand respecta principiul de a nu fi sursa problemelor oamenilor, ci solutia lor.
  6. Libertatile progresiste. Statul activ inseamna guvernare mai multa si mai buna. Dar, un stat cu adevarat robust presupune mai multe drepturi si libertati pentru cetateni, garantate prin aplicarea riguroasa a legii, nu reglementari rigide de comanda si control. In viziunea UNPR, drepturile si libertatile civile largi sunt o conditie pentru intarirea legitimitatii statului roman si pentru construirea guvernarii inteligente.
  7. Guvernarea progresista. Fundamentalismul pietei promovat de curentele de dreapta neoconservatoare a sucombat, iar retetele macroeconomice ultraliberale experimentate in Romania si-au demostrat in mod repetat ineficienta. De aceea, UNPR este partizana guvernarii pozitive, cu proceduri transparente, si a statului activ care regleaza piata cand este nevoie, avand totodata puterea de a-si corecta propriile deficiente si reguli anacronice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>